Back in norway and Alive

Hej hopp! Blev ett långt blogg uppehåll när jag åkte iväg på semester. Plus att jag legat döende (sjuk) i två dagar. Bara sovit två dagar i sträck och nu mår jag bättre ;-) 
Fuerteventura var fantastiskt som förväntat, vädret kunde varit bättre men å andra sidan så lever vi ju mest på natten och sov mellan 3-5 timmar per natt och ibland en liten siesta på dagen. Vad har vi då gjort på fue? Festat (såklart) ätit, träffat nya och bekanta människor, åkt på roadtrip och kollat på surfare, gått strandpromenader och bara njutit av livet. Vi kunde nog inte fått en bättre vecka men en vecka är ju för kort så är det alltid. Men Lizzie pch jag kan aldrig ha tråkigt så är det bara, galenskaperna bara hoppar på oss det aldrig vi som gör något!

Idag är det lördag och vi är tillbaka till den tråkiga vardagen, legat inne kollat på film efter film och ätit godis och glass. Det är ju sista lördagen som vi spenderar tillsammans så måste ju utnyttja våra traditioner. För om ca en vecka flyttar jag till Oslo med Christine, tjojoooo pröva på stadslivet!

Både jag och Lizzie har diskuterat det här med att bo i Norden och det passar oss inte alls, här kan man absolut inte gå i klackar året om, eller snöa bort. Det perfekta stället att bo på det är fuerteventura, i corralejo där finns fest om man vill, det är lugnt och nästan ingen kriminalitet, relativt billigt att leva och det är varm året om. Ja eller vintern kan de regna o vara runt 20 men hellre leva med det än 20 minus och snö i 5 månader.. Vi får väl se hur allt blir framöver.. 

Litet roliga citat från Lizzie:
Jag skulle hämta glass och frågar hur mycket hon vill ha då säger hon;
Jag vill ha en stor sked, två stora skedar, tre stora skedar, tack
Jag: jaha så du kunde inte bara sagt 3 stora skedar direkt,?
Lizzie; eller ta hela burken.

Från fue morgonen efter en utekväll;
Lizzie: åå fattar inte varför jag har så ont i käkarna.
Jag; det måste vara alla shotar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0