Tankarna snurrar

Inte lätt att gå hemma hela dagarna då dyker det alltid upp massa saker man tänker på... Som de senaste veckorna har jag tänkt mycket på framtiden, Jag har planer och tankar vad jag vill framöver men svårt och veta om det blir som man har tänkt sig... Jag vet att jag inte vill bo en vinter till i detta kalla land, jag vill bo där det är varmt och man kan ha "sommar" hela året eller där man inte måste brottas med snö/regn i 9 månader av året . Jag vill bo på en plats där man kan njuta av solen mesta delen av året. Jag vill också lära mig ett nytt språk flytande men svårt att bestämma mig för vilket.. Det lutar ju mellan grekiska eller spanska, det har sina för och nackdelar, grekiskan svårt att lära sig men ett fantastiskt fint språk. Så har vi spanskan lättare att lära sig och man kan använda det på fler platser... Det är ju såklart svårt att bestämma sig för båda ligger nära hjärtat och det måste ju bli det landet jag väljer att flytta till framöver det blir ju det språket jag kommer att studera..
Jag saknar även jobbet som guide (Apollo), friheten, utflykterna, gästkontakten, teamet och dom fantastiska platserna.
Men svårt att veta vad man ska göra framöver och jag vill ju även åka till min bästa vän Sandra på andra sidan jorden och besöka henne.
Men det första jag vill är att få ett fuckings jobb nu, trött på att vänta.. Morr!!!
Allt annat löser sig nog på vägen man tänker alldeles för mycket när man går i sina egna tankar.
Nu ska jag sova och ladda inför i morgon, ännu en intervju väntar, wish me good luck :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0