Trött vecka

Hej på er! Vet inte vad som händer riktigt men denna veckan har jag varit sjukt trött. Tror min kropp redan nu börjat tagit semester. Igår var jag ledig och skulle träna på morgonen och kvällen blev inget pass på morgon låg i sängen till 12 sedan när Christine kom hem palla vi oss till gymmet men båda var helt slut så de blev lite lätt överkropps pass. Idag gymmade jag på morgonen och de blev ett hårt benpass eftersom min energinivå idag inte är den bästa heller :-/ längtar redan till fredag när jag är ledig och ännu mer till söndag då är de hasta luego ;-)

Jobba lite, packa lite

Hej hopp! Precis avslutat ett härligt Skype samtal med bästa Lizzie, saknar den crazy bitchen väldigt mycket!!

Idag har jag jobbat på hotellet 11-19 och var helt slut efter jobbet, nästan fullt på hotellet och alla gäster kräver så mycket tid, puuuuh slitsamt! Men ändå kul, när jag kom hem blev det chill och även övningar push ups, magövningar med Christine och packning. Först börja vi i Christines garderob sedan min, har packat ungefär halv fullt.. I morgon ska jag tvätta så jag kan få ner resen ;-) ska bli så skönt att vara ledig i morgon, wihooo
Fantastisk start på dagen med bananpankaka ;-)... Nu blir det natti natti här i Oslo ;-)

Så var jobb-helgen över

God kväll! Ligger nu i min sköna säng och dax för att sova snart. Time flyes, det gör den verkligen, dagar, veckor och månader går. Känns som om nyss våren kom och snart är sommaren över! Nä ska inte vara negativ nu, har många positiva saker att se fram emot, denna veckan blir det jobb, måndag, ons,tors o lördag. De dagarna jag är ledig blir det träning och packning, hade totalt glömt bort att man måste göra det innan man reser bort (söndag)

Annars har denna helgen varit awesome , härliga gäster på hotellet, träningen går fint igår blev den ben o magen och idag benpress, biceps o triceps och andra övningar. Har bara tagit det lugnt och haft myskvällar man behöver ladda upp batterierna ibland. Ska bli så himla skönt att få semester och verkligen njuta av varenda sekund, och tro mig det kommer jag göra ;-)

Hur går min och christines challange, FANTASTISKT!!
Igår hjälpe min "personliga" tränare mig och pusha mig så klarade 34 push ups (så stolt)

Nu blir det natta för mig, upp kl 8 för att avnjuta en lång frukost innan jobbet, awesome!! <3

Allt för tidigt att gå upp på en söndag

Alltid ett leende på läpparna efter jobbet, känns underbart. Nu tagga för jobb i morgon 07:00, natti natt!!

Tränings resultat, happyface ;-)

Sjuka :-(

God morgon! I tisdags skulle jag jobbat på Ikea 15-23, blev så pass dålig på jobb att jag var tvungen att gå hem, hög feber ont i huvudet osv. Jag sov ca 12 timmar på natten och mådde inte alls bra igår heller. Christine var oxå sjuk och kom hem från jobbet kl 11, vi låg på soffan hela dagen och kollade på tvn, (vi sov hela dagen fram o tillbaka) vi var vakna lite och då blev det tacos o glass. Idag är jag ledig och mår lite bättre så ska äta frukost nu sedan bege mig ut i solen. I kväll ska jag o Christine in till byn o shoppa ;-)

Usch för att vara sjuk, inte kul! Blääää

Nöjd med tillvaron

God afton! Ligger nu i min nybäddade säng efter ett pass på hotellet 15-23. Är riktigt nöjd med min tillvaro just nu, har ett jobb som gör mig glad och jag har ett leende på läpparna när jag ska på jobb. Den känslan är helt fantastisk! Träningen går okej och känner mig motiverad till att träna och till råga på allt så drar vi (jag o Christine) utomlands om Exakt 14 dagar ;-) livet kan inte vara bättre än såhär. Känner att jag förtjänar att ha ferie efter allt hårt jobb, ska bli skönt att bli brun igen och ladda upp batterierna :-)

Efter 14 timmars jobb, 30 push ups,Så säger jag god natt!

16 dagars jobb på raken

Hej hopp, här flyger dagarna förbi.. Tisdag o onsdag var det jobb och på kvällen blev det promenad med bästa christine (eftersom gymmet stänger 8)vi kör fortfarande på challangen och är uppe i 25 armhävningar på rad (kick ASS) Idag började dagen vid 8:30 (har märkt att om jag sover runt 7-8 timmar och absolut inte mer så mår jag bäst) Jag gick till gymmet och det blev ro-maskinen sedan leg day, körde knäböj, squats, två olika ben maskiner och avslutade med en annan övning för rumpa och mage. Jobbade 15-23 och älskar att träna innan jobb när man verkligen ta sig tid och de inte är fullt med människor överallt. Längtar redan till i morgon då är de samma rutin upp runt 8:30 sen gymmet men blir i stället armar i morgon och 26 pusch ups, Glädjer mig ;-) nu är det natti natti. Btw så går det bra på hotellet, härliga kollegor och idag var det väldigt trevliga gäster. Tummen upp för det ;-)

Mycket jobb framöver blir jobb 16 dagar på rad och även ett 15 timmars pass på lördag. Nästa gång jag är ledig på torsdag, det ska nog firas med två gympass, thihih

65 timmar på jobbet

Hej på er! Jag lever!! Har ju gått och blivit arbetsnarkoman, skämtosido! Jag har jobbat 50 timmar på 4 dagar och igår söndag jobbade jag till 15 och bara chillade resten av kvällen somnade på soffan två gånger och de slutade med att jag gick pch la mig 21:30 och sov i 11 timmar. Tror verkligen jag behövde det. Kan bara säga att veckan har varit händelse rik, på hotellet är det full upplärning och det är mycket jag inte är van vid som att inte lita på någon, mycket ut och incheck det kan stå 300 incheck så tråkigt på jobbet det har man aldrig. Måste verkligen bli bättre på Oslo (destination insider) har man ju lärt sig från Apollo så det blir även att studera när jag är ledig från jobbet. I veckan gick även brandalarmet (falsk) men fick lite smått panik när jag varken vet ut eller in på hotellet. Måste verkligen lära mig hur hotellet är oxå, så svårt när de är 532 rum och underjordiska gångar o grejer. På Ikea var det oxå action inte brandövning men hela systemet la av i fredags vi kunde inte reservera några varor eller söka upp något i systemet, köksavdelningen blev sänt hem eftersom de inte kunde rita kök osv. Lite smått kaos, ja!

Christine har verkligen varit en pärla denna veckan, hon kom o hämtade mig både torsdag o fredag på Ikea så jag kunde sova en timma längre, guldvärt och även lagat mat till mig på lördagen när jag kom hem. Hon är helt underbar är så glad att ha henne som roooomie och bästa vän!!

Vad händer denna vecka då?? Jo träna har jag tänkt (har ju inte trönat sedan tisdags :-O och såklart jobba, idag var jag på Ikea, i morgon hotellet 11-19, onsdag Ikea 10-18 och torsdag till söndag hotellet 15-23. Det blir spännande o se hur kvällspassen är på hotellet (kommer bli kaooos)
Oj oj höll på att missa t-banan hem för jag var helt inne i skrivandet, tur att jag inte gjorde det!  Nähä nu ska jag sova och ladda inför ett pass på hotellet i morgon,, tjohooo Love My job ;-)
Utsikt över Oslo s

Fantastisk söndag

Idag har jag fått lyckan att både skypa med Sandra och Lizzie, så sjukt glad och kan leva på det ett tag., saknar både mina pinglor så sjukt mycket, den ena är i Australien och andra i USA. Såååå såå långt borta! Tur att det finns Skype annars skulle jag inte klara mig.. Puss på er!!

Bra slut på veckan

Hej!! Nu ligger Christine och jag på soffan och proppmätta, vi var ute och käkade på en persisk restaurang med sjukt god mat kyckling o lamm med ris.. Avslutade med en mjukglass med kola sås mums!!! Vi har kommit överens att bara äta nyttigt och dra ner eller ja ta bort socker en månad och verkligen deffa.. Vi focucerar på nyttigare liv och mycket träning, vi har en challange en månad framåt och vi började idag. Puch ups på tårna och öka med två varje dag. Vi startade med 10 och i morgon blir det 12 st.. Det känns så skönt när man har mål med träningen, plus att när vi tränar tillsammans så kör vi att ena har hand om passet. Igår höll jag i passet och det var ben och rumpa och idag så hadeChristine  överkropp det blev benkpress, biceps mage och lite mer övningar.

I morgon är jag ledig och ska upp tidigt runt 8 måste ju ställa om dygnet nu när jag ska börja jobba kl 7 på tisdag och resten av veckan(är inte bäst på att jobba tidigt eller vakna tidigt) det blir även att studera lite om hotellet imorgon, känns underbart! Nu ska jag snart sova så jag kommer upp i morgon!

Time flyes

God afton! Ligger i sängen och är förvånansvärt trött och klockan är bara elva. Min starka sida är ju inte att gå och lägga mig tidigt eller sova tidigt så klapp på axeln för det. Kan ju börja o berätta hur min vecka har varit hittills.
I måndags åkte syrran hem på förmiddagen sedan drog jag till gymmet och körde romaskinen i 40 min och lite pull ups. Vidare hem och städa lite vänta på att Christine skulle komma hem, käkade middag tillsammans för att sedan dra till gymmet igen det blev bänkpress, triceps biceps och mage. Igår så jobbade jag kväll 15-23 så innan jobb gick jag till gymmet och körde ben och rumpa och lite nya övningar det kändes fantastiskt. På jobbet var det kaos, extremt mycket folk(semestertider) Ja då drar folk till Ikea i Oslo!

Idag jobbade jag 11-19 och ganska mycket folk på huset, jag monterade lite skrivbord och tiden gick snabbt!
Hann inte tröna idag då de har sommar öppet endast till 8 alla dagar, vilket suger! Men i morgon blir de träning igen innan jobbet då jag kör 15-23 :-)

Btw så har jag fått schema från hotellet och startar på tisdag klockan 07 :-) Glädjer mig så sjukt mycket, men hel omställning med att börja 7, det var allt för länge sen!! Sedan kör jag torsdag till söndag 7-15, plus så kommer jag jobba extra på Ikea torsdag & fredag så då blir det 16 timmars pass de två dagarna ;-)

Nu blir det natta och tagga inför träning och jobb i morgon, woooop woooop!!